انواع توری‌ها و شبکه‌های فلزی

گریتینگ‌‌های فولادی در سازه‌های زیر سطحی

گریتینگ‌های فولادی اغلب در سازه‌های زیرزمینی مانند پله‌ها، تونل‌ها و خطوط لوله بکار می‌روند که در کنار ایمنی مناسب، فضای کافی برای تهویه هوا را در اختیار اپراتورها قرار می‌دهند و کمک شایانی به هواکش‌های زیرزمینی می‌کند.

کاربرد گریتینگ‌‌های فولادی در سازه‌های زیر سطحی

گریتینگ‌های فولادی اغلب در سازه‌های زیرزمینی مانند پله‌ها، تونل‌ها و خطوط لوله بکار می‌روند که در کنار ایمنی مناسب، فضای کافی برای تهویه هوا را در اختیار اپراتورها قرار می‌دهند و کمک شایانی به هواکش‌های زیرزمینی می‌کند. آن‌ها همچنین می‌توانند به عنوان پوشش بخشی از گودال‌های آب زهکشی بکار روند. گریتینگ فولادی با نسبت استحکام به وزن ایده‌آل می‌توانند وزن زیادی را بدون فروریختن تحمل کنند و برای استفاده در زیرزمین که از تجهیزات سنگین استفاده می‌شود بسیار مناسب است. در تونل‌ها از آن‌ها به عنوان سطحی مطمئن برای رفت و آمد کارگران به جای تکنیک‌های قوس‌بندی سنتی استفاده می‌شوند و می‌تواند هزینه‌های پروژه را به شدت کاهش داده و سرعت انجام آن‌را افزایش دهند.

دوام گریتینگ فولادی

گریتینگ فولادی با دوام بوده و نیازی به تعویض مکرر نخواهند داشت و در دراز مدت در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنند. همچنین در اثر آتش سوزی، مواد شیمیایی یا سایر خطراتی که ممکن است در یک محیط زیرزمینی وجود داشته باشد کمترین آسیب را می‌بیند.

ایمنی گریتینگ فولادی

گریتینگ فاقد لبه‌های تیز و آسیب‌زا است. این موضوع بدان معناست که اگر شخصی زمین خورده یا به هر نحوی در هنگام کار با آن‌ها تماس پیدا کند، خطر آسیب کمتری برای او وجود دارد. همچنین از منظر زیبایی‌شناسی، بکارگیری گریتینگ می‌توانند ظاهر یک محیط کار زیرزمینی را بهبود بخشیده و کار کردن در آن را برای کارگران خوشایندتر جلوه دهد. گریتینگ فولادی سطحی مطمئن و قابل اعتماد را به خصوص در شرایط مرطوب و لغزنده برای کارگران و بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. در فاضلاب‌ها و خطوط لوله زیرزمینی برای تسهیل کار کارگران از گریتینگ فولادی به عنوان سطح پله استفاده می‌شود و اجازه می‌دهد هوای تازه وارد فضاهای زیرزمینی شود.
به علاوه از آن برای اطمینان از ایمنی در سطوح لغزنده در معادن و یا مخازن نفت استفاده می‌شود. آن‌ها بخشی ضروری از دیواره‌های گودال‌های نفتی هستند. گریتینگ‌های فولادی به لطف مقاومت در برابر خوردگی و دوام بالا در اکثر سازه‌های این چنینی استفاده می‌شوند.

متریال گرتینگ‌های زیر سطحی

از متریال گرتینگ‌هایی که در سازه‌های زیرزمینی بکار می‌رود می‌توان به کربن استیل اشاره کرد.
کربن استیل در مقایسه با سایر گزینه‌ها موجود از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار بوده و نسبتاً ارزان قیمت است. مزیت اصلی کربن استیل مقاومت آن در برابر خوردگی و دماهای بالا است. همچنین شکل‌پذیری بالایی دارد که قابلبت جوش دادن به شکل‌های پیچیده را فراهم می‌کند.
متریال بعدی فولاد ضد زنگ است. این متریال دارای نقطه ذوب بسیار بالاتری نسبت به فولاد کربنی است و می‌تواند در دراز مدت سایش و خوردگی بیشتری را تحمل کند.
متریال بعدی آلومینیوم است. این فلز به اندازه کربن استیل یا فولاد ضد زنگ مقاوم نیست، اما بسیار سبک‌تر است این امر گریتینگ‌های آلومینیومی را برای استفاده در مناطقی که وزن باید به حداقل برسد، ایده آل می‌کند. علاوه بر این، آلومینیوم مانند سایر مواد زنگ نمی‌زند یا خورده نمی‌شود، بنابراین برای نصب طولانی مدت، حتی در شرایط مرطوب، خوب عمل می‌کند.
فایبرگلاس به راحتی زنگ نمی‌زند و به اندازه کافی سبک است که می‌توان پانل‌های بزرگ آن را بدون ساختارهای پشتیبانی اضافی نصب کرد. علاوه بر این، گریتینگ‌های فایبرگلاس نارسانا هستند، بنابراین در صورت نیاز می‌توانند در مناطقی که خطر شوک الکتریکی وجود دارد از آن استفاده کنند.
گریتینگ فولادی اگر به طور مناسب در کاربردهای زیرزمینی استفاده شود، می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد، اما طول عمر آن‌ها به نوع مواد مورد استفاده بستگی دارد.

گریتینگ فولادی گالوانیزه سرد

معمولاً بین یک تا دو سال عمر می‌کنند.

گریتینگ فولادی گالوانیزه گرم

می‌تواند تا 20 تا 30 سال دوام بیاورد.

گریتینگ فولادی ضد زنگ

برای دوره‌های طولانی‌تر، اغلب بین 20 تا 40 سال عمر می‌کنند.

با این حال، شرایط محیطی می‌تواند بر طول عمر گریتنگ‌ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، دماهای شدید یا شرایط مرطوب ممکن است طول عمر آن را کاهش دهد. در نظر گرفتن چنین متغیرهایی هنگام انتخاب گریتینگ مناسب برای استفاده در سازه‌های زیر سطحی مهم است.

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *