تسمه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ویژگی‌های اصلی گریتینگ‌های فولادی چیست؟

گریتینگ‌های ضد زنگ فولادی از اجزای مهم در ساختار سازه‌های صنعتی به شمار می‌آیند. طراحی و اجرای صحیح گریتینگ‌ها احتمال بروز حوادث در محل کار را کاهش داده و همچنین سطوحی قابل اطمینان برای انجام عملیات‌های صنعتی در اختیار کارگران قرار می‌دهد. جابجایی  و نصب گریتینگ‌ها  آسان است. این ویژگی موجب شده تا از آن در دامنه گسترده‌ای از محیطی‌های صنعتی نظیر ارتفاعات بالا و یا مراکز زیرسطحی استفاده شود. همچنین به علت وجود تخلل، در برابر لغزش در شرایط چرب و مرطوب مقاوم‌اند و احتمال وقوع حوادث ناشی از سقوط را در مراکز صنعتی کاهش می‌دهد.

استحکام و پایداری

استحکام، ویژگی کلیدی فولاد و عامل برتری آن در مقایسه با دیگر فلزات است که سبب استفاده گسترده آن توسط بشر شده است. فولاد  دارای  مقاومت کششی مناسبی هم هست و می‌تواند فشار و وزن قابل توجهی را تحمل کند. میزان تحمل هر جسم در برابر شکستن مقاومت کششی آن جسم است. درجه بندی‌های متفاوتی از مقاومت کششی  فولاد وجود دارد که به درصد ترکیب عناصر تشکیل دهنده آن یعنی کربن و آهن بستگی داد. همچنین فولاد پایداری قابل توجه‌ای دارد و در دراز مدت مقاومت و استحکام آن کاهش نمی‌یابد.

آسان بودن نظافت و نگه‌داری

یکی از مزایای دیگر استفاده از گریتینگ‌های فولادی، بهداشتی بودن آن به علت سادگی در نظافت است. فولاد ماده‌ای است که می‌تواند رشد میکرو ارگانیسم‌ها و سایر آلاینده‌های بالقوه مضر را تحمل کند. برای سازمان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و مراکز سرو غذا مانند آشپزخانه‌های تجاری، رستوران‌ها و همچنین کارخانه‌های تولید مواد غذایی، گریتینگ‌های فولادی انتخاب مطلوبی هستند.

مقاومت در برابر آتش و حرارت

فولاد نه تنها در برابر خوردگی‌های محیطی مقاومت می‌کند، بلکه به شدت در برابر سایر رویدادهای نامطلوب از جمله گرمای بیش از حد و آتش مقاوم است. علت این مقاومت نقطه ذوب بالای این آلیاژ است در صنایعی که با گرمای بالا سروکار دارند می‌توان با بکارگیری از گریتینگ فولادی که در برابر حرارت و آتش مقاوم‌اند از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *